Wat is jouw doelgroep?
Het bepalen van de doelgroep van jouw onderneming is niet altijd eenvoudig. Waar moet je op letten? Ik geef in dit blog een aantal tips.
1. Op wie wil jij je richten?
Bedenk allereerst op wie jij je wil richten: denk mede-ondernemers, MKB-bedrijven, particulieren et cetera.
2. Segmenteren
Vervolgens ga je segmenteren, want bijvoorbeeld mede-ondernemers als doelgroep is veel te breed. Denk bij het segmenteren aan zaken als vestigingsplaats/locatie, branche(s), hun interesses, omzetgrootte/inkomen, geslacht en leeftijd.
3. Wat is het probleem van jouw potentiële klant?
De volgende stap is het in kaart brengen van de vraag (lees: het probleem) van jouw potentiële klant. Oftewel, waar kan jij hem mee helpen? Met welke dienst of met welk product?
4. Waar zoekt jouw potentiële klant online naar?
Tot slot moet je weten waar jouw potentiële klant online naar zoekt. Ga dit onderzoeken.
Hulp nodig bij het bepalen van jouw doelgroep?
Ik kijk met een frisse blik naar jouw onderneming en help jou graag op weg als het gaat om een goed klantprofiel. Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan contact met mij op.
Wanneer jij moeite hebt met het schrijven van teksten voor jouw website, dan help ik jou graag op weg. Download gratis mijn lijst 11 tips voor goede webteksten en vind makkelijker de juiste woorden.
Bronnen: Studio Douma, creatingheroes.nl
Foto: Lia van Bergem